AMERSFOORT (NL) 9 mannen, °+/-04/2021

Moderators: Medewerkers, Opvanggezinnen

Ellen
Versleten fuzz
Ratten: 2v1c

AMERSFOORT (NL) 9 mannen, °+/-04/2021

Bericht door Ellen »

Deze heren verblijven niet in de opvang maar in afwachting van een vrije plaats in de opvang kunnen zij al via bemiddeling worden geadopteerd. Dit wil zeggen dat ze nog bij hun baasje in Amersfoort (NL) verblijven tot dat ze een nieuwe thuis hebben gevonden of de opvang kunnen binnen komen.

Beschrijving

Carl is een lief, rustig mannetje. Hij ligt voornamelijk bij zijn grote broers en staat niet graag in de spotlight. Een ding is wel zeker hij is supernieuwsgierig en kan ook erg speels zijn naar handen en wilt ze vaak nog wel even voor je schoonlikken.

Olaf houdt zich voornamelijk op de achtergrond net zoals Carl, zij liggen ook vaak samen te slapen omdat ze de rust bij elkaar vinden. Hij is vooral erg nieuwsgierig maar geen fan om aangeraakt te worden.

Dexter gaat veel om met Finn. Ook Dexter is sneaky en houd van andere ratten plagen. Hij is alleen wel een stukje rustiger en houd van luieren, vooral als de zon in de kooi of op de bank schijnt claimt hij zeker deze plek om lekker te chillen.

Richard is de grootste ondeugd van hem allemaal, hij knabbelt graag aan je handen en kleding en slopen is vooral zijn ding. Dingen dicht bij de kooi laten is fantastisch om naar binnen te trekken. Daarnaast is hij vaak wel lui en geniet hij ontzettend van zachte hangmatjes.

Rick houd voornamelijk van slapen en is vaak ook niet nieuwsgierig om dingen te ondernemen tenzij het naar een nieuwe slaapplek leid , samen met Sven zoekt hij de lekkerste plekjes.

Morty houd eigenlijk helemaal niet zo van aandacht en zal zich verstoppen onder de andere ratjes in de hangmat. Hij trekt zich terug, hij is niet ontzettend bang voor je handen, maar hij zal ze wel in de gaten houden. Want aaien of iets dergelijks vind hij niet fijn.

Sven is ook een lui mannetjes het liefst light hij de hele dag in zijn huisjes en hangmatjes, hij deelt ze dan ook graag want hoe meer ratten in een hangmat hoe lekkerder het ligt. Spelen lijkt hij ook niet zoveel van te houden, hij is een beetje het verzorgende type van de groep. Iedereen moet achter zijn oren zijn gewassen. r

Finn is een ondeugende rat en staat in deze groep onderaan in de rangorde, hij is sneaky en zal van allerlei dingen doen om een reactie van jou uit te lokken en die van zijn broers. Hij zit boordevol energie en is zeker geen lui mannetje.

Puck is een lief mannetje, maar ook erg territoriaal. Als je de kooi hebt schoongemaakt zal hij zijn hele lijf tegen alles aan gaan wrijven om zo zijn geur te verspreiden. Puck ging hierdoor in het begin ook niet lekker met de andere ratjes, hij heeft een constante drift om de baas te zijn in de kooi. Ik ga er ook vanuit dat puck moeilijker te koppelen is met 'vreemde' ratten. Ondanks dat hij erg territoriaal is bijt hij niet, alleen je moet zijn space wel respecteren en als hij niet wil dan gewoon laten. Hij ligt voornamelijk bij de oudere mannetjes in de kooi.

Ik wil er wel bij vermelden dat geen van deze ratten mij ooit heeft gebeten of iets dergelijks, maar wil wel benoemen dat ze niet de tamste ratten zijn die je kan vinden. Persoonlijk vind het ik geen beginners ratten omdat er echt nog wel wat werk aan de winkel is. Ze komen allemaal wel kijken zodra de kooi opengaat en vinden alles interessant maar oppakken is vaak echt een no-go. Aangezien deze mannetjes bijna allemaal rustig zijn qua karakter en speels en bijna 1 jaar oud zijn, denk ik dat met veel liefde en aandacht ze zullen veranderen in hele lieve, zachte en trouwe mannetjes.

Foto's

Richard:

Afbeelding

Afbeelding

Rick:

Afbeelding

Afbeelding

Olaf:

Afbeelding

Afbeelding

Finn:

Afbeelding