Mededelingen/nieuwtjes...

Hier vind je alles over forum regels, aankondigingen over de opvang, updates...

Moderator: Medewerkers

Plaats reactie
Hjördis
Rattenkoning
Berichten: 15979
Lid geworden op: 04 nov 2012, 13:15
Ratten: 9m
Locatie: Diest

Re: Mededelingen/nieuwtjes...

Bericht door Hjördis »

Perfect!
Owen, Panda, Giraf, Gekko, Koala, Marshmallow, Moonpie, Milkshake
Tygo
Ziggy, Findus
Lafayette, Sam, Aedán, Nemo, Bubbles, Marlin, Gill, Chocolate, Lotus, Amadeus, Stardust, Cuberdon, Ferrero, Lilly, Haribo, Merry, Vox, Savior, Rapunzel, Pannenkoek
Gebruikersavatar
Kayleigh
Officieel ratverslaafd
Berichten: 6177
Lid geworden op: 26 dec 2012, 22:46
Ratten: 2m
Locatie: Geleen, Limburg (NL)

Re: Mededelingen/nieuwtjes...

Bericht door Kayleigh »

Wat geweldig voor je Kim!!

Rooster zou wel handig zijn :) Dan weten we wanneer we even moeten wachten op antwoord als er iets is!
Lupa, Eden
Metekindje: Jim
Slaap zacht 67 engeltjes
Hjördis
Rattenkoning
Berichten: 15979
Lid geworden op: 04 nov 2012, 13:15
Ratten: 9m
Locatie: Diest

Re: Mededelingen/nieuwtjes...

Bericht door Hjördis »

Ik ga morgen (zaterdag) een hele dag naar Amsterdam en ben dus niet te bereiken via facebook, messenger of dergelijk. Als iemand me nodig heeft om welke reden dan ook, stuur even een sms of bel. :)
Vanaf 19u zit ik backstage op een concert (woohoow aan uitgenodigd worden :love: ), dus vanaf dan ben ik niet meer bereikbaar tot ik terug in België ben.
Owen, Panda, Giraf, Gekko, Koala, Marshmallow, Moonpie, Milkshake
Tygo
Ziggy, Findus
Lafayette, Sam, Aedán, Nemo, Bubbles, Marlin, Gill, Chocolate, Lotus, Amadeus, Stardust, Cuberdon, Ferrero, Lilly, Haribo, Merry, Vox, Savior, Rapunzel, Pannenkoek
Gebruikersavatar
Kayleigh
Officieel ratverslaafd
Berichten: 6177
Lid geworden op: 26 dec 2012, 22:46
Ratten: 2m
Locatie: Geleen, Limburg (NL)

Re: Mededelingen/nieuwtjes...

Bericht door Kayleigh »

Lieve dames,

Ik merk aan mezelf dat ik weer richting een burn-out aan het gaan ben... Ik ben weer extreem vreterig, steeds vaker migraine, bij ieder klein beweginkje verrek ik mijn spieren (hele lichaam doet dus continu pijn), mijn buik doet weer enorm veel pijn, ik ben super snel gefrustreerd, ik vergeet alles en ik ben weer enorm moe (13 uur slapen en om 21.30 uur weer kapot moe zijn...) . Deze tekens had ik de vorige keer ook, maar toen herkende ik ze nog niet. Dit patroon is weer precies hetzelfde, dus tijd om er wat aan te doen.

Ik ben al minder actief op het forum dan jullie van mij gewend zijn en dat gaat nog minder worden denk ik. Het hele gedoe rondom de warmste week is mij op dit moment veel te veel. Ik snapte het concept niet en dan al die ideeën die door elkaar geroepen worden en de vergaderingen hierover, is me allemaal teveel. Ik ga dit project denk ik helemaal overslaan.

Er zijn gewoon zoveel dingen die me echt richting het randje aan het drijven zijn :( Stress van school, gedoe van Hylke en Elsie, opvangers die al maanden ziek zijn en maar niet beter worden, het incident met Hayley enz.
Langzaamaan begin ik diep in die put te raken. Ik word steeds ongelukkiger en als ik weer eens happy ben door iets, gebeurd er weer iets waardoor dat gelijk weer afgelopen is.

Ik heb tijd voor mezelf nodig, zodat ik rustig kan nadenken en er ook niks meer fout kan gaan. Qua aantal opvangers gaat het wel. Alleen weet ik niet hoe ik het volgende week geregeld moet krijgen en daar stress ik hem heel erg over :( Ik ben de hele week alleen thuis, dus extra veel werk. Ik ben maandag om 16.30 uur thuis, dan zou ik een kooi schoon kunnen maken. Dinsdag ben ik om 18.00 uur thuis en wordt dat lastig. Eer ik dan alles gedaan heb is het 20.00 uur en dan moet ik nog eten en om 22.00 uur moet ik weer in bed liggen. Woensdag ben ik om 12.00 uur thuis, maar ik moet Lucifer ophalen bij de DA. Dan probeer ik de rittens in ieder geval schoon te maken. Donderdag ben ik pas om 19.00 uur thuis of zelfs pas 21.30 uur want het kan zijn dat er oudersvond is op school. Dan kan ik ook niks doen. Vrijdag ben ik ook pas om 18.00 uur thuis. Zaterdag heb ik 2 adopties en dan zijn niet al mijn kooien schoon :( En dat haat ik... ben bang dat mensen het dan vies vinden hier :( Maar ik weet echt niet hoe ik 8 kooien schoon moet maken voor vrijdag :( Het is zo rot dat RatFest zondag is. Anders had ik ze uiteraard zondag gepland...
Lupa, Eden
Metekindje: Jim
Slaap zacht 67 engeltjes
Hjördis
Rattenkoning
Berichten: 15979
Lid geworden op: 04 nov 2012, 13:15
Ratten: 9m
Locatie: Diest

Re: Mededelingen/nieuwtjes...

Bericht door Hjördis »

Lieve Kayleigh, het is absoluut niet de bedoeling dat Ratopia je naar beneden haalt. :(
Ivm de kooien, als je wilt kom ik eens een dagje naar jou om de kooien proper te maken. Desnoods gewoon leegmaken, uitwassen en terug zetten zodat jij ze kan inrichten naar jouw wens. Ik zit daar echt niets mee in en als dat jou zou kunnen helpen, graag.

Music for life en de warmste week mag je compleet negeren. Het is voor een Nederlandse inderdaad misschien een vreemd concept en zeker als je het zo druk hebt kan dat zwaar wegen. Je moet je daar ook absoluut niet schuldig om voelen. :knuf:

Van zodra ik terug ben van vakantie wil ik altijd de mannelijke rittens overnemen als jij dat ziet zitten. I know, het is nog 2 weken maar ernaar kunnen uitkijken is misschien wel iets?

Ik vind het goed van je dat je op tijd aan de alarmbel trekt. Dikke knuffel! :knuf:
Owen, Panda, Giraf, Gekko, Koala, Marshmallow, Moonpie, Milkshake
Tygo
Ziggy, Findus
Lafayette, Sam, Aedán, Nemo, Bubbles, Marlin, Gill, Chocolate, Lotus, Amadeus, Stardust, Cuberdon, Ferrero, Lilly, Haribo, Merry, Vox, Savior, Rapunzel, Pannenkoek
Hannelore
Superrat
Berichten: 3916
Lid geworden op: 04 jul 2014, 09:24
Locatie: Diepenbeek

Re: Mededelingen/nieuwtjes...

Bericht door Hannelore »

Oh Kayleigh, ik begrijp je helemaal! Ik heb vaak al moeite met het reinigen van 3 kooien als ik een werkweek heb, laat staan 8... Je wil het graag goed doen en dat wordt moeilijk als je veel werk hebt natuurlijk. Probeer het de adoptanten te vertellen als ze binnen komen? Ik doe dat ook als ze zo op het laatste voor kuistijd zijn. Tot nu toe heb ik toch nog nooit iemand gehad die de neus optrok of zo snel mogelijk terug buiten wou zijn. Ik denk dat het al bij al meestal wel meevalt hoor.
Neem zeker gas terug waar je dat nodig vindt. Liever een beetje minder actieve Kayleigh dan geen Kayleigh meer bij Ratopia :knuf:
~~ Quinn ~ Quick ~ Quiff~~
Ellen
Versleten fuzz
Berichten: 2332
Lid geworden op: 04 dec 2014, 17:43
Ratten: 2v1c

Re: Mededelingen/nieuwtjes...

Bericht door Ellen »

Allemaal heel begrijpelijk Kayleigh! Ik kan het niet anders verwoorden dan hoe dat Hannelore en Hjördis dit reeds deden.
Liever wat gas terug nemen dan dat het helemaal ontploft.
Gebruikersavatar
Kayleigh
Officieel ratverslaafd
Berichten: 6177
Lid geworden op: 26 dec 2012, 22:46
Ratten: 2m
Locatie: Geleen, Limburg (NL)

Re: Mededelingen/nieuwtjes...

Bericht door Kayleigh »

Sorry dat ik hier niet meer op geantwoord heb! Ik ben dit totaal vergeten :(

Heel erg bedankt voor de lieve woorden! Ik heb dinsdag een gesprek gehad op school en het daar ook nog aangekaart, zodat ze in ieder geval op de hoogte zijn. Deze week was erg stressvol en heb natuurlijk weer de hele week met hoofdpijn rondgelopen (zoals standaard de afgelopen 4 weken :roll: ). Vandaag om 17.00 uur was de deadline voor het eerste deel van ons ondernemingsplan en ik moest het wel woensdag af hebben, want donderdag was ik pas om 21.30 uur thuis en vandaag eigenlijk pas om 18.00 uur, maar is wat eerder geworden. Veel stress gehad, maar heb het afgekregen en er valt al een grote last van mijn schouders! Na de vakantie vallen de uren van het ondernemingsplan weg (6 lesuren, dus zowat een hele dag), waardoor ik een dag vrij heb in de week :D Heerlijk! Na de vakantie beginnen wel ook al de examens... de eerste is op 10 november. Spannend en ook wel weer wat stress! Ik ga er komende week mee beginnen met voorbereiden. Het zijn mondelinge examens, dus geen examens waar ik echt voor moet leren. Dat scheelt :)
Lupa, Eden
Metekindje: Jim
Slaap zacht 67 engeltjes
Poemels
Ervaren rat
Berichten: 318
Lid geworden op: 09 apr 2016, 08:12

Re: Mededelingen/nieuwtjes...

Bericht door Poemels »

Sterkte, Kaleigh, met alle drukte. Wel fijn dat je de signalen op tijd herkent, en het dan ook op tijd hebt aangegeven! Hopelijk krijg je snel meer rust, en blijf vooral op jezelf letten.
Hjördis
Rattenkoning
Berichten: 15979
Lid geworden op: 04 nov 2012, 13:15
Ratten: 9m
Locatie: Diest

Re: Mededelingen/nieuwtjes...

Bericht door Hjördis »

Ik vermoed wel al dat jullie het weten, maar ik ga dus op vakantie naar Londen. :pom:

Ik vertrek zaterdagavond/nacht om 00u15 uit België en kom woensdagochtend om 6u terug aan in Brussel.
Ik heb sowieso wifi op de kamer, maar we zijn van plan om daar niet te veel te komen. :P Ik ga een automatisch antwoord instellen dat men voor niet-dringende gevallen moet wachten tot woensdag en dan beantwoord ik alle mails terug. Ik dacht dit ook op facebook te zetten zodat men hiervan op de hoogte is.
Ik controleer sowieso elke avond de mail op dringende gevallen en afhankelijk van wat het juist is geef ik het door of antwoord ik zelf. Als het bv om gevonden ratten gaat, stel ik voor dat ik de mail doorstuur naar de opvanggezinnen-mail. Vinden jullie dat oké?

Het liefst zou ik voor de rest niet teveel berichtjes krijgen. De meldingen op de hoofd-chat sluit ik af voor die dagen. Als er iets belangrijk is gebeurd, zou het fijn zijn om dat op het forum te zetten. Voor de rest, de beslissingen laat ik bij jullie; als je naar de dierenarts moet, dan maak je een afspraak (uiteraard ook gewoon in het weekend) etc.

De metekindjes gaan naar Hannelore. Phoenix en Thijmen moeten dagelijks medicatie krijgen. Phillon, Jacoby en Tristan zijn gezond.
Normaal moet niemand anders nog medicatie krijgen. Tommy en Rico krijgen nog medicatie tem vrijdag, maar mogen dan ermee stoppen.

Mijn schoonmoeder komt elke avond (zondag, maandag, dinsdag) de ratten eten en drinken geven. Ik laat de gegevens van de dierenarts hier ook liggen zodat ze Dieter ook kan bereiken moest er iets zijn.

Woensdag ga ik eerst nog een paar uurtjes slapen en 's middags moet ik nog naar een medisch onderzoek voor de verzekering. Daarna ga ik dus alle mails bijwerken, forum bijlezen etc. :)

Ik kijk er enorm hard naar uit! :woohoo:
Owen, Panda, Giraf, Gekko, Koala, Marshmallow, Moonpie, Milkshake
Tygo
Ziggy, Findus
Lafayette, Sam, Aedán, Nemo, Bubbles, Marlin, Gill, Chocolate, Lotus, Amadeus, Stardust, Cuberdon, Ferrero, Lilly, Haribo, Merry, Vox, Savior, Rapunzel, Pannenkoek
Plaats reactie

Terug naar “Forum/opvangzaken”

cron