Perikelen & rotte appels

Hier vind je alles over forum regels, aankondigingen over de opvang, updates...

Moderator: Medewerkers

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Kayleigh
Officieel ratverslaafd
Berichten: 6177
Lid geworden op: 26 dec 2012, 22:46
Ratten: 2m
Locatie: Geleen, Limburg (NL)

Re: Perikelen & rotte appels

Bericht door Kayleigh »

Ik voel me er niet goed bij... vanaf dat ik het berichtje las zit ik er al mee in mijn hoofd.
Als castraten laten verhuizen is wel een optie idd.

Sullivan is echt dol op de meiden! Net waren ze alle 3 op hem aan het springen en dat vond hij prima.
Hij wast hun, hun wassen hem, dus het gaat echt perfect :love:
Lupa, Eden
Metekindje: Jim
Slaap zacht 67 engeltjes
Wendy
Superrat
Berichten: 3648
Lid geworden op: 03 apr 2014, 17:06
Ratten: 2v 2cm
Locatie: Tienen
Contacteer:

Re: Perikelen & rotte appels

Bericht door Wendy »

Aw ❤️ Ben blij voor hem!
Maar ja dan moeten ze zeker samen blijven!
slaapzacht lieve paavo
Hjördis
Rattenkoning
Berichten: 15979
Lid geworden op: 04 nov 2012, 13:15
Ratten: 9m
Locatie: Diest

Re: Perikelen & rotte appels

Bericht door Hjördis »

Dan verhuizen ze niet apart en blijft Sullivan bij hen. :)

EDIT: Mijn antwoord op haar mail:
Hallo Nadine,

Fijn dat je interesse hebt in de dames.

Soekie is sinds gisteren in optie, we zijn voor haar dus de adoptieprocedure reeds gestart.
Balou en Pepper verhuizen enkel samen met hun vriendje Sullivan. Sullivan was een eenzaatje en woont sinds kort bij de dames. Het loopt zeer goed tussen hen, dus we willen hen niet meer uit elkaar halen.
Daarnaast willen we je er wel op wijzen dat met opvangratjes niet gefokt mag worden. Aangezien je een rattery hebt zouden we het liefst de meisjes castreren vooraleer ze naar jou zouden verhuizen.

Als je het ziet zitten om Balou, Pepper en Sullivan te adopteren, nadat de dames gecastreerd zijn, zouden we graag een foto van je ingerichte kooi, voer en bodembedekking krijgen. Jou leeftijd en de naam en woonplaats van je dierenarts zijn hiervoor ook van belang.

Nadat alles goedgekeurd is kan de adoptie doorgaan. Hierbij wordt tweemaal het adoptieformulier ingevuld. Eén exemplaar is voor jou, het andere blijft in de opvang.
Bij het ondertekenen van dit formulier ga je akkoord met de adoptievoorwaarden. Deze vind je hier terug: http://ratopia.be/forum/viewtopic.php?f=13&t=48

Vriendelijke groeten,
Hjördis Eykens
Medewerkster VZW Rattenopvang Ratopia
Owen, Panda, Giraf, Gekko, Koala, Marshmallow, Moonpie, Milkshake
Tygo
Ziggy, Findus
Lafayette, Sam, Aedán, Nemo, Bubbles, Marlin, Gill, Chocolate, Lotus, Amadeus, Stardust, Cuberdon, Ferrero, Lilly, Haribo, Merry, Vox, Savior, Rapunzel, Pannenkoek
Hjördis
Rattenkoning
Berichten: 15979
Lid geworden op: 04 nov 2012, 13:15
Ratten: 9m
Locatie: Diest

Re: Perikelen & rotte appels

Bericht door Hjördis »

Haar antwoord:
Ik ben me er van bewust dat er niet met opvangers gefokt mag worden. Ik had interesse in ze omdat ik zelf maar een klein aantal ratten aanhoud en daardoor wel een plekje had voor de dames. Het castreren van de dames vind ik een onnodige ingreep, hierdoor zie ik liever van de adoptie af. Om ze te laten opereren omdat ze anders niet naar mij mogen vind ik heel zonde.
Mocht je in de toekomst nog 1 of 2 castraten in de opvang krijgen dan wil ik er nog wel een keer overdenken. Maar op dames reageer ik niet meer.
Bedankt voor jullie antwoord.
Fijne feestdagen!

Groetjes Nadine
Owen, Panda, Giraf, Gekko, Koala, Marshmallow, Moonpie, Milkshake
Tygo
Ziggy, Findus
Lafayette, Sam, Aedán, Nemo, Bubbles, Marlin, Gill, Chocolate, Lotus, Amadeus, Stardust, Cuberdon, Ferrero, Lilly, Haribo, Merry, Vox, Savior, Rapunzel, Pannenkoek
Silke
Versleten fuzz
Berichten: 1936
Lid geworden op: 04 nov 2012, 20:39
Locatie: Brugge

Re: Perikelen & rotte appels

Bericht door Silke »

Zegt ergens al genoeg? Dus het feit dat wij ze preventief castreren is in haar ogen fout? Ik zou juist mazs blij zijn moest dat al gebeurd zijn :p
Russische dog: Isha
Poes zielepoot: Fido
Wimpergekkotjes

Rattenschatten: ♥ Hemera ~ Isha ~ Sàga ~ Skadi ♥

† Ayla ~ Nanna ~ Mythe ~ Kali ~ Leya ~ Po ~ Bieke ~ Paige ~ Angel ~ Era ~ Luna ~ Punk ~ Nyx ♥
Hannelore
Superrat
Berichten: 3916
Lid geworden op: 04 jul 2014, 09:24
Locatie: Diepenbeek

Re: Perikelen & rotte appels

Bericht door Hannelore »

Tja ge hebt altijd voor en tegenstanders he. Hoeveel mensen laten hun wijsheidstanden liever niet trekken en lopen zo liever het risico op abcessen ipv een operatie? Heel veel :)
~~ Quinn ~ Quick ~ Quiff~~
Wendy
Superrat
Berichten: 3648
Lid geworden op: 03 apr 2014, 17:06
Ratten: 2v 2cm
Locatie: Tienen
Contacteer:

Re: Perikelen & rotte appels

Bericht door Wendy »

Ik vind het ook maar verdacht dat ze wegens die castratie afzegt...
Ik zou ook liever hebben dat al mijn dames gecastreerd zijn...
Maar goed blij dat ze er vanaf ziet
slaapzacht lieve paavo
Gebruikersavatar
Kayleigh
Officieel ratverslaafd
Berichten: 6177
Lid geworden op: 26 dec 2012, 22:46
Ratten: 2m
Locatie: Geleen, Limburg (NL)

Re: Perikelen & rotte appels

Bericht door Kayleigh »

Fjoew... wat een opluchting!
Ik heb niet vaak dat ik denk 'nee hier wil ik geen rat naartoe laten gaan', maar als ik dat denk, dan klopt het achteraf ook. Ik heb 1 keer de fout gemaakt om Pizza toch naar Tamara te laten verhuizen, want ik vertrouwde op jullie en gezien ze via Animal Event met Sharon naar Iris ging, kon ik haar niet zelf beoordelen... maarja dan vind je de lieve schat terug op MP :( Sindsdien vertrouw ik mijn gevoel...
Lupa, Eden
Metekindje: Jim
Slaap zacht 67 engeltjes
Gebruikersavatar
Kayleigh
Officieel ratverslaafd
Berichten: 6177
Lid geworden op: 26 dec 2012, 22:46
Ratten: 2m
Locatie: Geleen, Limburg (NL)

Re: Perikelen & rotte appels

Bericht door Kayleigh »

Aaaarghhhh :wall: :wall: :evil: :evil: :evil:
Ik ben zoooooo kwaad! Al dagen... op ratten.nl werd een topic geopend met 'I'm sorry...'
Ik open het en begin te lezen en ik werd niet goed... Het topic was al gesloten en Denise was bezig met de tekst weg te halen, maar ik had het al gelezen... helaas... dit bericht zal ik NOOIT vergeten!

Die persoon schreef dat ze haar eigen ratje vermoord heeft... de keel dicht geknepen...
En dan ook nog in detail... hoe lang het duurde voor hij echt weg was... blegh!!!! :( :wall: :wall:

Ik wou dat ik jullie kon waarschuwen wie dit is, maar ik kan niks vinden. Ik weet niet waar ze woont, ze heeft nooit haar naam vertelt dus ik weet enkel een forumnaam. Verdomme! Zo'n persoon mag NOOIT meer ratjes krijgen! Geen enkel dier!!!!
Lupa, Eden
Metekindje: Jim
Slaap zacht 67 engeltjes
Hjördis
Rattenkoning
Berichten: 15979
Lid geworden op: 04 nov 2012, 13:15
Ratten: 9m
Locatie: Diest

Re: Perikelen & rotte appels

Bericht door Hjördis »

Kan je aan Denise niet vragen wie het was, een e-mailadres ofzo?

Wie houdt zich daar nu toch mee bezig?! :( :wall:

:knuffel:
Owen, Panda, Giraf, Gekko, Koala, Marshmallow, Moonpie, Milkshake
Tygo
Ziggy, Findus
Lafayette, Sam, Aedán, Nemo, Bubbles, Marlin, Gill, Chocolate, Lotus, Amadeus, Stardust, Cuberdon, Ferrero, Lilly, Haribo, Merry, Vox, Savior, Rapunzel, Pannenkoek
Plaats reactie

Terug naar “Forum/opvangzaken”